Hostingbedrijven.nlHostingbedrijven overzicht → STRATO

Hostingbedrijf

BedrijfsnaamSTRATO
Bedrijfswebsitehttps://www.strato.nl
Algemeen
SIDN deelnemer Ja
DNS.be registratieagent Ja
ISP Gedragscode(.com) deelnemer Nee
Geaccrediteerd .EU registrar Ja
Bedrijfseigenschappen
Rechtsvorm NV
Aantal personen fulltime personeel 500
Beoordeling
Gemiddelde beoordeling Slecht

Pakketten

Webhosting 5 pakketten van 2.50 tot 25.00 € incl. BTW per maand
Virtual Private Server (VPS) hosting 8 pakketten van 7.43 tot 31.40 € excl. BTW per maand
Dedicated server hosting 5 pakketten van 29.00 tot 59.00 € excl. BTW per maand
Online back-up hosting 5 pakketten van 1.65 tot 123.97 € excl. BTW per maand

Ervaringen (52)

Mike

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Ik ben onlangs van een andere provider overgestapt naar Strato, omdat ik dacht in Strato een professionele partner gevonden te hebben in het hosten van mijn pakket. Een groot bedrijf dat 24/7 ondersteuning biedt in noodsituaties, maar inmiddels ben ik daar al weer van teruggekomen.

Sinds afgelopen vrijdag 30 december, vroeg in de ochtend (02.13 uur), is mijn pakket door Strato geblokkeerd. Ik werd hierover per e-mail geïnformeerd en als reden werd gegeven dat ‘mijn internetpresentatie misbruikt werd om bulk-e-mail te verzenden’. Hierbij werd verwezen naar een bestand dat het probleem zou veroorzaken. Vooropgesteld wil ik aangeven dat ik best begrip heb voor het feit dat scripts door Strato geblokkeerd worden als een dergelijk voorval zich voordoet.

Na ontvangst van bovengenoemd bericht ben ik direct aan de slag gegaan met het script dat werd aangegeven in het e-mailbericht. Het probleem heb ik op weten te lossen door het bewuste script te verwijderen. Daarnaast had ik nog een aantal scripts gevonden die problemen zouden kunnen veroorzaken en deze ook verwijderd. Tevens hebben wij wachtwoorden aangepast.

Op diezelfde ochtend heb ik een e-mailbericht gestuurd naar de Abuse-afdeling en aangegeven dat de problemen die door Strato werden aangegeven opgelost waren, in de veronderstelling dat een dergelijke afdeling snel zou kunnen anticiperen op dergelijke problemen, omdat een blokkade nogal wat gevolgen heeft. In dit geval waren er immers circa 25 zakelijke websites uit de lucht. Niets leek echter minder waar…

Pas laat in de avond (achteraf blijkt dit voor Strato nogal snel te zijn) ontving ik een bericht om 22.16 uur (!!) dat er nog een aantal probleemscripts zouden zijn. Ditmaal kreeg ik daarvan 3 voorbeelden met de vermelding dat er ook een kans was dat er nóg meer bestanden in het pakket zouden kunnen zijn die problemen konden veroorzaken. Ik heb daarop diezelfde avond en nacht ALLE bestanden van de server gedownload en tussentijds aan de abuse-afdeling gevraagd of er een mogelijkheid is om alle scripts op de server snel te kunnen testen. Zij hebben daar blijkbaar de tools voor die niet iedereen (ook ik niet) voorhanden heeft. Helaas ontving ik op dit verzoek geen reactie. Nadat ik alle bestanden van de server had gedownload, en u begrijpt dat dit nogal een klus is voor het aantal websites wat daar op staat, heb ik deze gescand op malware of anders geïnfecteerde bestanden. Uiteindelijk bleken er in 3 websites scripts aanwezig te zijn die geïnfecteerd zouden kunnen zijn. Van 1 website was dit eenvoudig te verhelpen, omdat het er slechts een paar waren. Van 2 andere websites was het aantal geïnfecteerde scripts dermate hoog, dat ik de gehele website moest verwijderen.

Toen dit uiteindelijk was gebeurd en de server opgeschoond was heb ik diezelfde avond weer een mail gestuurd naar de abuse-afdeling in de hoop dat zij dit de volgende ochtend vroeg op zouden pakken. (Je merkt misschien wel op dat ik het woord 'verwacht' al gewijzigd heb in 'hoop'). Er waren namelijk 2 websites in dit pakket waarvan het van zeer groot belang was dat deze websites weer online gezet zouden worden. Een daarvan is van een klant die oliebollen verkoopt en dan is het op oudejaarsdag vrij belangrijk dat deze website online is, dat zult u begrijpen. Ik heb daarop op oudejaarsdag de hele dag bij de computer gezeten en op de mail gewacht. Ondertussen heb ik telefonisch contact gezocht met Strato in Berlijn (in Nederland bleek helemaal niemand bereikbaar te zijn) en werd aangegeven dat de abuse-afdeling die dag wel aan het werk zou zijn en 'er mee bezig is...'. Dit gaf mij op dat moment enigszins hoop.

Tussentijds heb ik geprobeerd een noodoplossing te verzinnen voor, met name, de 2 websites die weer zo snel mogelijk online MOESTEN zijn. Een oplossing zou zijn om de websites op een andere server te plaatsen en vervolgens de domeinen vanuit Strato te forwarden naar deze externe locatie. Hierbij stuitte ik op 2 onomzeilbare problemen: (1) Het forwarden van de bij Strato geregistreerde domeinen was ook geblokkeerd. Dit betekent dus dat ik de domeinen niet kon laten verwijzen naar een andere locatie, ook al zou dit extern zijn. Zeer vreemd, omdat een domein op zich natuurlijk nooit spamberichten zou kunnen versturen. (2) Toegang tot de database (MySQL-server) bleek ook geblokkeerd en ook daar had ik geen toegang toe. En die heb ik natuurlijk nodig als ik de websites wil verplaatsen naar een andere server. Uiteraard heb ik Strato gevraagd om deze opties te deblokkeren, maar, zoals verwacht, komt daar geen enkel antwoord op. Ik ben dus voor 100% afhankelijk van de reactietijd van Strato en aangezien deze klaarblijkelijk zeer traag is blijft de klant (ik én mijn klanten dus) gefrustreerd achter.

Nogmaals, ik begrijp dat een script geblokkeerd wordt als deze problemen veroorzaakt, maar om dan direct ALLE mogelijkheden die er resten onmogelijk te maken vind ik echt ongehoord. Alles bij elkaar betaal ik voldoende voor alles wat inmiddels bij Strato geregistreerd staat (en er zat nog veel meer in de pen) en dan denk ik dat ik best een stuk service mag verwachten. Maar dat Strato haar klanten zo in de kou laat staan kan en ga ik echt nooit begrijpen.

De afgelopen dagen nog veel hoofdbrekens gehad en op de normale werkdagen daarna contact geprobeerd te zoeken met Strato: Via Facebook (Strato AG, StratoHelpt, StratoNL), Twitter (@StratoHelpt), telefonisch en e-mail (Abuse-afdeling en stratohelpt@strato.com). Steeds hetzelfde antwoord en soms zelfs geïrriteerd: "Zoals ik al heb aangegeven, ze zijn er mee bezig..." en ik bleef in het ongewisse, totdat...

...ja hoor, op maandagmiddag 2 januari ontving ik een e-mail van de Abuse-afdeling. Was dat even schrikken? Ik opende hoopvol en verheugd dit bericht, maar las al snel dat het pakket nog niet gedeblokkeerd kon worden. Weer werd een aantal bestanden als voorbeeld genoemd. Ik kon mij dit natuurlijk niet voorstellen, dus ben direct gaan kijken naar de genoemde bestanden op de server. "Dat is vreemd? Dat bestand is helemaal niet geïnfecteerd... En die ook niet... En die? Die is al van de server verwijderd!" De bestandsnamen en -locaties kwamen mij ook vrij bekend voor en heb dit mailbericht even vergeleken met de andere berichten en...ja hoor. Dit is precies hetzelfde bericht dat ik afgelopen vrijdag al heb ontvangen. PRECIES hetzelfde, En ja, dan voel je jezelfde cht in de zeik genomen. Wat zouden zij gedacht moeten hebben? We sturen hem nog wel even een standaard mailtje, dan is hij in ieder geval nog even zoet en houdt hij zijn bek dicht? Hoe laaiend kan je worden...

Uiteraard dit ook aangegeven in mijn reply, maar ook daar volgt geen antwoord op... Uiteraard! Natuurlijk gelijk weer in de pen gedoken en een mail naar stratohelpt@strato.com gestuurd en geeist dat ik de volgende dag om 10.00 uur de beschikking heb over de databases, de websites en de domeinnamen. Het is nu die dag, net half 9 geweest, maar weet eigenlijk al dat er geen reactie op gaat komen, anders zou het mij enorm verbazen.

Inmiddels ook maar mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en die gaan onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Wellicht, als ik dit allemaal overleef als bedrijf, zal ik hier nog een update plaatsen, maar ik heb één advies: Al zijn die reclames van Strato nog zo irritant, maar goed? Het gaat op zich prima, maar er moet zich geen enkel probleem voordoen want je bent het haasje. En juist dan heb je ze nodig, maar geeft Strato niet thuis.

Dus puur uit zelfbescherming: BEGIN NOOIT AAN STRATO!

Het kost je een paar jaar van je leven...

Rudi Lambert

Algemene beoordeling Slecht
Ervaring

Geen service, personeel weet niks en wil alleen maar verkopen. Zeggen overal ja op als je vraagt of iets mogelijk is en als dat dan niet zo blijkt te zijn is het jouw probleem

Gister 2 twee gesprekken 45 min aan de telefoon gehangen met strato. Duidelijk geweest dat ik een drupal site draai. Uiteindelijk een managed server afgenomen... hele dag verder bezig geweest om mijn site er naar toe te kopiëren... is het 'niet mogelijk' om de optie +followSymLinks aan te zetten.. dus drupal doet het niet. Heb niks aan de server. Weigeren de optie voor me aan te zetten, terwijl mijn site op hun hosting pakket gewoon wel draait, met die optie aan. Helpdesk, nee daar kunnen we niets aan doen... hoezo niet, hij draait nu toch ook op jullie servers/ Mannetje aan de telefoon die er duidelijk niets van snapt en die blijft maar herhalen dat het niet zou kunnen vanwege beveiligingsredenen, bla bla, redenen die dus blijkbaar op de server waar hun hosting pakketten staan er niet toe doet. En dan te bedenken dat dit mijn dedicated server is. Moet ik maar op de drupal forums gaan kijken... nou die oplossing is er niet... en het zogenaamde security probleem overigens ook niet.

N.R.

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Echt een bagger bedrijf, ik raad iedereen ten zeerste af om ooit met dit bedrijf in zee te gaan. Zijn je digitale bereikbaarheid lief en wil je een goed draaiende website zou ik naar professionele partijen wenden.

Diepenveen

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Wat een bende daar!
2 dedicated server gehuurd over de 500 in de maand
en wat krijg je

server 1 moesten we al gelijk herinstalleer die aangezet om half 3
draait nu (23:42) nog !!!

Server 2 hop eindelijk aan de praat hyper-v er op kan die alleen maar 32 bit aan :S uhm oke wazig bel klanten service om 7 uur de server is nog aan het herinstalleren en kan alleen maar 32 bit virtueel installeren kunnen jullie in het bios even knopje omzetten?

Antwoord Ow maar hij is bijna klaar dit is normaal dat het zolang duurt....
Oke ik ben schijnbaar nieuw met servers en na 12 jaar ervaring weet ik niet waar ik over praat oke kan geen probleem

Bios uhm ja nee uhm ja nee dat kan niet (volgens mij wist hij niet eens wat een bios was)
Oke en rechten op de server kan hem zelfs met alt-f4 nog niet herstarten ja nee u heeft standaard rechten dat hoort zo bij een dedicated server toen brak mijn klomp heb opgehangen en ben maar gaan kijken voor een andere provider van dedi's want dit slaat compleet de plaat mis
heb 4 keer gebeld en 4x de zelfde persoon een 1mans help desk denk ik
Ik sluit mij aan bij de rest van deze mensen

VER WEG BLIJVEN VAN STRATO WAT EEN ZOOITJE DAAR!!!

Roland

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Op een van mijn onbelangrijke websites is door de Abuse afdeling een virus gevonden. Mijn host account hebben ze geheel geblokkeerd en dit heeft tot gevolg dat er 40 websites offline zijn. Ik kan de databases hiervan niet bereiken en de abuse afdeling is helemaal niet te bereiken.

Als ze de bewuste website hadden geblockt dan had ik dit kunnen acepteren maar het gehele account?

Donderdag middag ontdekte ik het en ze reageren totaal niet op mijn verzoeken, per mail en telefoon.

Mijn hele bedrijf ligt plat.

ik ga alle banden met strato verbreken want dit is niet de service die ik verwacht.

Roland

Jonas

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Als eigenaar van een webdesignbureau heb ik wel kijk op zaken als hosting. In de afgelopen 8 jaar ben ik nog nooit zo teleurgesteld als bij Strato! Websites continu onbereikbaar en zeer traag. Support niet bereikbaar.. niet via e-mail, brief of telefoon. Het is echt een ongeregeld zooitje. Ze gaan letterlijk gebukt onder hun eigen succes. doordat het in korte tijd zo druk is geworden zijn de servers overbelast met websites, de callcenters overbelast met klachten en ik kan niet anders concluderen dat het echt zeer slecht functioneert. mijn professionele en eerlijke advies luidt: begin niet aan strato totdat zij eindelijk eens iets gaan veranderen

ilyas

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

EXTREEM slecht support, service en niet aan te raden!!! Blijf aub uit de beurt van STRATO. Alleen een domein verhuizen duurt al 4 dagen terwijl bij een ander een paar klikken duurt. Ze hebben een server van mij geblokkeerd op een ZATERDAG en ze zijn in het weekend niet bereikbaar. Al mijn website's en van klanten zijn bijna 5 dagen OFFline. Ze lieten niks weten, geen telefoon of mail, enigste wat ze laten weten is dat ze een dienst gaan blokkeren. BAH. Ik ben weg bij strato dit was de laatste druppel en is onacceptabel. en het ging over 4 euro. Op de mail van hun stond dat ze automatisch zouden afschrijven van mijn rekening, wat er aan de hand is weet ik in godsnaam niet. GEWOON GEDEBLOKKEERD!

GEEN STRATO AUB..voor je bestwil

dimitri

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Extreem waardeloze support. Gebruik de wachttijd bij de helpdesk (zit nu al 71 minuten in de wacht om hun fout te herstellen) om maar wat negatieve reviews te posten.

michael

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Waardeloze service, boekhouding en zéér klantonvriendelijk. Beslist geen aanrader!

Henry

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Alles ok, maar een service waar de honden geen brood van lusten.
Klantvriendelijkheid, welke klant ........
Response tijd, ja er komt gemiddeld een antwoord na 72 uur.

Wij zijn nu 3 jaar klant en gaan maar weg, (hebben een leuk bedrag aan hun uitgegeven), de maat is vol nadat 1 van onze servers uit de lucht werd gehaald.
Er was een factuur van 9,50 niet voldaan (een herinnering was in dat geval wel fijn geweest). Men doet dit op zaterdag avond zodat je niet kan reageren en het antwoord zal moeten wachten tot woensdag (gezien hun response tijd).

Ja, ze zijn goedkoop. Maar verwar niet het feit dat ik (en mogelijk andere) niet uit zijn op HET goedkoopst.
De schade die wij nu hebben is tig duizende euro's.
BEDANKT !!!!!

Misschien goed als men de SUPER irritante reclames stopt en het geld stopt in de relatie met klanten.

Blijf hier dus maar weg als je hoopt op een serieuze samenwerking.

Ferry

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

begin er nooit aan

niet bereikbaar

geen service

en altijd problemen.

RB

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Nou ik kocht vorig jaar een vps super goedkoop supersloom maar 9 euro per mand, prima nog wat domeinen en mail erbij gekocht ging ook prima.

Sinds 2014 word mijn server bijna elke maand afgesloten en moet ik elke maand bellen waarom: ze kunnen de 9 euro per maand niet incasseren dus dan gooien ze je maar offline en ben je 1-3 dagen niet bereikbaar om 9 euro!!! Dus ik mijn bank bellen de ING wat blijkt het financieel systeem van strato voert steeds incasso's uit maar met een verkeerde voorloopcode vreemd denk dat ze bij strato beter maar een professioneel systeem zouden moeten kopen. Ik heb dit aan de medewerker van strato verteld hij zou het door geven en uiteraard gebeurd daar niks mee en ondertussen ligt elke maand mijn server er 1-3 dagen uit en moet ik het steeds handmatig overmaken, een keer ging het wel goed kreeg ik het netjes terug. Ik mocht ook niet per jaar betalen dat kan niet bij strato omdat de dienst per maand opzegbaar is.

Op een zaterdag om 17:30 kreeg ik ineens een sms: server is afgesloten dus ik direct bellen maar strato is dicht om 17:30. Leuk buiten kantoortijd mijn server afgesloten ik ben er klaar mee.

Verder liegt strato veel over de diensten bijv: een domein naam super goedkoop en je kan subdomeinen aanmaken, nou mij is het niet gelukt en toen ik de helpdesk belde zeiden hun: nee subdomein??? nee dan moet je upgrade 2,5 per maand. dus dames en heren een domein naam registratie bij strato kost 0.70 cent + (12x2,5) 30,70 per jaar tenzij je geen mail en subdomeinen kan gebruiken.

dus ik verhuis de boel en nu wacht ik al een paar dagen op de verhuiscodes voor mijn domeinen (ze zijn opgezegd via het strato dashboard en dat staat er ook) maar ik kan ze niet verhuizen want ze sturen de code niet! ik ben vaak verhuisd en heb altijd mijn domeincodes gekregen binnen een uur (kantoortijden) maar strato kan dit niet.

Ik ben gewoon klaar met die lui ze liegen en gooien zo maar je website offline omdat hun onprofessionele boekhoudsoftware niet eens een correcte code naar een bank kan sturen voor een iban afboeking.

LM

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Ik heb zeer slechte ervaring bij Strato en heb alle pakketten weggehaald. Slechte telefonische bereikbaarheid (trek er minimaal een half uur voor uit). Communicatie moet via hun systeem lopen. Wanneer, door fout van Strato, de automatische incasso niet lukt, wordt je website zo offline gehaald. Ik ben er helemaal klaar mee!

Richard

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Het blijkt gewoon niet mogelijk te zijn om je afzendersnaam van je e-mail adressen het zelfde te laten zijn in de webmail omgeving. Dus als je bijvoorbeeld een .nl en een .be domein hebt en je bij info@domein.nl en info@domein.be je bedrijfsnaam invult kan dit niet. Te gek voor woorden!

P

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Wat een achterlijke hoster, abuse gooit je pakket er zonder pardon uit en je krijgt een engels mailtje wat op spam lijkt, ze vertelt niet duidelijk wat er aan de hand is.
Op emails terug reageren ze niet en de NL klantenservice kan je niet helpen.
Abuse zelf is niet per tel te bereiken en ik moet maar afwachten, pech zeggen ze.

Daar zit je dan, niet online, klanten die op een lege pagina komen en adverteerders die geen waar voor hun geld krijgen, dit kost geld!

Nu al 4 jaar mijn hoster maar ga nu snel overstappen!

Alex

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Stay far away from strato!
They disabled my server due to a outgoing DoS,and it took 4 days to get a response from them.I asked them to provide the log files of outgoing traffic so i could check the so called DoS attack,but they are just ignoring my request.I think the whole DoS story is just bullshit and they disabled my server due to high bandwidth use.

Strato is one of the worst hosting company i have every tried and i have tried them all.

Conny

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Draai al jaren verschillende websites op Strato, nooit een centje pijn, altijd snel en vriendelijk geholpen.
Kan het aanbevelen!

Was een absolute digibeet toen ik begon, maar met een beetje hulp is het altijd gelukt.
Aan te raden!

R

Algemene beoordeling Slecht
Ervaring

Draai een VPS bij Strato, inmiddels opgezegd. Problemen om de Nederlandse helpdesk is nauwelijks te bereiken en ik ontvang antwoorden die kundig noch klantvriendelijk over komen. Heb zowel wat een Indiaas callcenter leek als wat de Duitse afdeling lijkt aan de telefoon gehad.

Ook de problemen met de abuse afdeling die hieronder vermeldt worden, komen me erg bekend voor.

Wanneer je de kostprijs afzet tegen het gebodene, is er sprake van een redelijke prijs/kwaliteit verhouding, maar ook in dit geval blijkt goedkoop duurkoop.

Let tevens goed op bij de VPSsen: de indruk wordt gewekt dat na de eerste contractperiode van 6 maanden het contract per 3 maanden opzegbaar is (aangezien er per 3 maanden wordt gefactureerd), dit is echter niet het geval; je contractperiode is en blijft 6 maanden.

Jurgen

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Dit is een gevaarlijk bedrijf. De abuse afdeling kan je server uitzetten om diverse redenen, bijv spam berichten met porno die op je forum verschijnen. zonder waarschuwing zetten ze hem uit. Dan kan je er dagen lang niet meer bij want die afdeling die het aan moet zetten reageert gewoon niet meer. Je bent dus kansloos en moet wachten tot zij een keer de mail behandelen. Zodra mijn server weer online is trek ik alles eraf en ga ik direkt naar een ander.

MK

Algemene beoordeling Slecht
Ervaring

Ik heb een dedicated server bij Strato.
Deze ligt er nu al 4dagen uit, de Abuse department reageerd gewoonweg niet, de supportdesk kan niks doen omdat ze niks met Abuse doen (die in Duitsland zit). Kwam er zelf achter dat de server er uit ligt via klanten die klaagden. STRATO doet niets, na zelf contact kreeg ik een in de middag laat pas een email van de abuse afdeling.

heb het hele weekend de server onderzocht en de tools gedraait die STRATO voorschrijft. Deze tools vonden geheel geen foutemeldingen of problemen, dus server weer in de lucht gedaan. dag later is de server weer uit de lucht. Heb direct de ABUSE afdeling bricht (zondag) nu, maandag avond laat, nog steeds geen bericht, email of reactie van STRATO.

Oftewel 4 dagen zonder server, klanten klagen dat we niet bereikbaar zijn, alle email ligt er uit.

support medewerkers kunnen ook niets doen. alleen kijken of de abuse afdeling het druk had, Nee was het antwoordt daarop, maar een simpele mail beantwoorden kan blijkbaar niet in 36 uur.

Geen strato meer dus......

Power2All

Algemene beoordeling Slecht
Ervaring

Ik had een dedicated machine bij Strato.
Deze ligt er nu al 3 dagen uit, de Abuse department reageerd gewoonweg niet, de supportdesk kan niks doen omdat ze niks met Abuse doen (die in Duitsland zit).
Kortom, 3 dagen geen service kan aan bieden omdat een idioot een DDoS uitvoerde op mijn IPv4 IP die zelfs achter een Clouding netwerk zat.
Toch hadden ze mn server IP gevonden en geDDoS't.
Nu kan ik niks, en ze willen ook de server niet opzeggen of zo omdat ze gewoonweg geen service bieden.
Als de Abuse team mn server opzegt omdat ze het niet meer willen hosten, ga ik zelf het contract crediteren, al moet ik een advocaat inschakelen, maar ik zal dit dan sowieso neerleggen op WebHostingTalk en Kassa.
Belachelijk, ook een van de support medewerkers vonden strato doelbewust alleen op geld te asen, en niet op support naar de klant.

Gewoon een kut bedrijf tot nu toe...

T.P.

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

In mijn geval een VPS geannuleerd met de mededeling dat ik de domeinen wenste te behouden.

1. Ruim voor einde contractperiode VPS (je betaalt 3 maanden in het voren, opzegtermijn 1 maand) aangegeven, desondanks moet je nog een extra periode betalen, volgens de helpdesk. Dat gaat dus mooi niet gebeuren.

2. Domeinen welke ik wenste te behouden werden opnieuw geregistreerd in een domeinpakket alsof ik ze nog niet had geregistreerd waardoor ik dus een half jaar vóór de renewal alweer opnieuw een jaar kon betalen. En dat gaat dus ook mooi niet gebeuren.

Het aller-allerslechtste van Strato is echter de bijzonder slechte helpdesk met medewerkers die je nors, bot of arrogant te woord staan. Je kan hoog en laag springen bij problemen met je contract maar wat de financiële afdeling van Strato heeft bedacht is wet, volgens de helpdesk. Men denkt ook niet mee aan een oplossing en stuurt het liefst een nieuwe factuur bij een mutatie op je account.

Alles bij Strato wordt opgelost met een factuur.

J.V.

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Kan niet eens nameservers instellen voor domeinen, slechts A records. Dus eigenlijk krijg je niet eens echt een domein, slechts toestemming tot het gebruik ervan, mits Strato er mee instemt. Support kan je hier NIET bij helpen.
Als je er niet van houdt vast te zitten aan een (slecht) bedrijf, als je van plan bent wat te groeien met je site, als je van betrouwbaarheid en dienstverlening houdt, een 'klant is koning'-houding, moet je NIET bij Strato zijn.

Joost Henze

Algemene beoordeling Slecht
Ervaring

Een waardelos bedrijf dat vooral goed is in het maken van fouten, het niet oplossen van klachten en veel verkeerde rekeningen sturen. De vaste reactie die je krijgt bij het bellen naar de helpdesk is dat ze een ticket ??? gaan aanmaken, een spoed ticket en andere onduidelijke termen, maar vervolgens gebeurt er niets. Eindelijk een fout herstelt en een bedrag teruggestort gekregen op mijn rekening en net als je denkt dat het dan in orde is krijg je een incasso buro met hoge extra kosten op je dak. Probeer hier maar eens uit wijs te worden. Strato is absoluut af te raden aan iedereen die probleemloos op het internet bezig wil zijn.

GJB

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Als aanvulling op de andere ervaringen kan ik zeggen dat ik wel Nederlandse support kreeg, maar dat is dan ook het enige.

Het automatisch verlengen zonder tijdige herinnering zodat je eventueel kunt opzeggen zou verboden moeten worden. Ik was vergeten dat ik nog een pakket hier had lopen, wat ik inmiddels niet meer gebruikte en door omstandigheden nog niet had opgezegd. Domeinnaam had ik al wel afgemeld, maar daar kijken ze niet naar, je bent gewoon een nummer.

Ik was te laat met opzeggen, mag gewoon weer 65 euro betalen voor een pakket zonder actieve domeinnaam, wat ik niet eens kan en ook niet wil gebruiken. Als je daarover belt en de situatie uitlegt, kunnen ze 'helaas niets voor je doen'. Nou, dat 'helaas' geloof ik dus niet.

Als je goedkope én goede én klantvriendelijke hosting zoekt, ga dan naar One.com, heb ik wél goede ervaring mee.

Memories Fotografie en Filmbew

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Vanaf het begin prima ervaring gehad met Strato. Ik werk met live pages van Strato en heb zelfstandig zonder tussenkomst van een dure webdesigner een site in elkaar kunnen zetten. Bij problemen heb ik online hulp gekregen in de vorm van chat gesprekken. Er werd direct naar een oplossing gezocht en ben dus gewoon tevreden.

Enige puntje van kritiek is dat de builder van live pages niet echt uitgebreid is. Maar qua prijs kwaliteit verhouding kan ik voor de "jonge" ondernemer niet anders zeggen dat dat je bij strato best goede zaken kunt doen.
Memories Fotografie en Filmbewerking
www.memoriesbreda.nl

Gery

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Hallo 6 maanden geleden heb ik een webhosting pakket afgesloten bij Strato. Hierbij zou een adwords tegoed zitten echter deze heb ik nooit ontvangen. Ben nu al 6 maanden aan het mailen en er zit maar geen schot in. Waren de eerste mailtjes van hun nog vriendelijk met dat er een storing was, de laatste mails (als ze deze al beantwoorden) zijn als een stuk minder vriendelijk. De adwords tegoed is volgens hun een extra;tje en ik moet niet zo zeuren, als ik daarop reageer dat ze wel adventeren met een adwords tegoed bij een hosting pakket en dat hier niets overstaat dat dit iets vrijblijvend is blijft het gewoon stil bij Strato. Wat kan ik nu nog doen, het is toch niet normaal dat Strato nu gewoon zegt dat ik hier geen aanspraak op kan maken terwijl dit wel een onderdeel van het hosting pakket was.
Dus veel beloven weinig geven doet een dwaas in vreugde leven!

Groet Gery

Luca

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

wat eeeen superrrrrr slecht bedrijf!!!!!!

echt nooit hierheen gaan net klantenservice gebeld krijg ik iemand in het engels!!!!

elke domeinnaam wordt gewoon automatisch elk jaar verlengd zonder dat je er iets van weet!

ze moeten zich schamen om zo mensen op te lichten!

Stacey

Algemene beoordeling Positief
Ervaring

Het hele gezin werkt al lange tijd met domeinen via STRATO, met intussen drie verschillende bedrijven. En nog nooit problemen gehad!

Sietse

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Wie zegt dat Strato een goeie is moet zich toch een keer achter het oor krabben.
Want ik had een eigen server bij die klootzakken, en maar aanmaningen sturen, dat er twee maanden niet betaald was.
En ik bellen met de servicelijn, bleek een fout te zijn van de administratie.
Waarop ik zei dan is dat een grote klootzak, want een boekhouder dient zijn inkomsten en uitgaven, correct te hebben, en constant in de gaten te hebben wat er binnen komt en van wie.

Maar wat schetste mijn verbazing na dit gebeuren kreeg ik van strato 2x 58 euro retour op mijn rekening.

Dus kijk uit met strato, want ik lig nu nog in de klins met die tering duits bedrijf.

Groeten Sietse

Jan

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Wat een slechte host. Het blijkt dat je alleen een simpele site kan hosten voor die 2 euro per maand. Ik ben overgegaan naar webreus waar ik voor minder dan 3 euro per maand het allemaal veel beter werkt. Ook het opzeggen van de site was een drama. Wat een domme engelse helpdesk kreeg ik steeds.

Mohamed

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

wat een slechte service . ongelooglijk slecht .
ik heb een domain naam van Lycos naar strato verhuizd (14 EUR). ik heb de domain die draait op mijn eigen server thuis.
ik heb de A. records and MX aangepast zodat de domain pakt alles uit mijn pc thuis,
mijn verbinding is UPC , dus IP is variable , na 1 mand moet ik de Ip nog een keer aanpassen in pannel control van starto maar luckt me niet . want account is gelockt . om dat te kunnen doen moet ik upgrade van min packet naar domain + email +easy web (5 euro per maand) .
nu de website in niet beriekbaar . ik heb gevraagt of ik direct opzeggeing zal krijgen met de AUTH code zodat ik meteen ergens gaan verhuizen naar serieuze providers . zegt een iemand die spreekt alleen maar slecht Engels. noo you can't . want ik moet 2 manden bij hun gaan blijven voor dat ik gaan verhuizen . wat een onzin !!!. ik heb gekozen dat ik gaan betalen want ik miss meer dan 500 visitors per dag . na de betaling kreeg ik email dat activatie van de new packet word tussen 3 dagen een 1 week klaar .
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw
oplichters .hufters,lavards
nooit kommem dichtbij deze oplichters svp . weg weg en veer weg .
ga naar one.com of godaddy.com of iets anders
strato zijn gewoon dieven klaar

Greettz
Mohamed

Gijs

Algemene beoordeling Slecht
Ervaring

Mysql databases zijn op dit moment erg traag. Hier kan (wil) men niets aan doen bij Strato.

Doordat het op het moment erg druk is met geeft men aan niet op alle mails te kunnen antwoorden. Hierdoor is na een maand slechts 15% van de correspondentie beantwoord. Voor een hosting bedrijf is dat natuurlijk onaceptabel.

Denk aub goed na voordat je op dit moment overstapt naar strato.

M.v.g. gijs

Lennart

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Wat een K.U.T bedrijf is strato. Ik krijg emails van strato in het duits waar links in staan naar de spaanse strato. Jortom nog wel eens een vertaal werk als het gaat om de emails die je van hun aangeleverd krijgt. Aanmaning binnen gekregen van betalingen die wel hadden plaats gevonden. Als je daar dan achteraan belt is er ook niemand die zijn excuus aanbied. Vaak engelstalige support. Volgens mij zit er inmiddels niemand meer op de NL support afdeling.

Ik had een dedicated server bij hun. Ik zou nu nog niet eens het kleinste webpakket bij ze afnemen al kreeg ik het gratis. Me bloeddruk gaat al omhoog als ik er weer aan terug denk.

Jaar klant geweest.

hv

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Ik raad iedereen af om met STRATO in zee te gaan. Op 22 december is ons domein verhuisd van Lycos naar STRATO en nu twee weken later zijn wij nog steeds onbereikbaar. In de whois database is te zien ons domein op 22 december naar STRATO is verhuisd maar ze willen het maar niet actief maken. E-mailen en bellen met STRATO helpt helemaal niets. Steeds bieden ze excuses aan maar vervolgens gebeurt er helemaal niets. Omzet wordt gemist, klanten lopen weg en wij zijn niet bereikbaar via de e-mail. Het is een grote ramp dat STRATO.

Kortom kijk uit en zoek een andere domeinhoster STRATO kan het echt niet aan.

detzit

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Ik heb slechte ervaring met Strato, zat altijd bij lycos.
Moest verhuizen naar strato zou zonder problemen gedaan worden.
Alles overgezet met de contracten waren ze lekker snel.
Toen zou alles omgezet worden..
Mis dus op zakelijke domeinen stonden de adult site's klanten boos en zoeken nu iemand anders.
Bellen naar strato heeft geen zin krijg steeds te horen dat 0080070070 een onjuist nummer is.
Mail lukt alleen via hun mailcenter na drie keer inloggen drie mailtjes gestuurd om ander nummer of terugbellen
Maar nog steeds geen antwoord.
Dus weet waar je aan begint als je van lycos over stapt naar Strato..

Ik ben er net mee begonnen met strato, zal de boekhouder ook meteen de boel laten beeindigen.
Iemand die wel een goede host weet?

martins

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

je kunt daar niemand bereiken met vragen help desk nummer niet n gebruik kan niet naar ze mailen!? heel typisch en volgend jaar mag je gaan betalen want jou weten ze wel te bereiken.

Gerben

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Tot twee maanden terug zeer tevreden over Strato Hosting. Echter sinds 2 maanden geleden hebben ze extreem veel problemen met het incasseren van geld via creditkaart.

Wat er iedere keer toe lijdt dat je extra incasso kosten krijgt. Telkens moet bellen met de support afdeling om deze extra kosten weer kwijt te laten schelden en alsnog handmatig het geld moet overmaken.

Lekker is dat voor een pakket wat je iedere maand betaald!

T. Steffer

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Criminalsloco heeft inderdaad nooit bij Strato gehost.. Dit was iemand die ze omhoog wou plaatsen!
Ik host er al een tijdje, omdat ze al zoveel awards hebben enz.. Ze leveren uitstekende kwaliteit en support!

Fer

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Ik had twee maildomeinen en ik dacht dat het makkelijk was om deze tot een inlog samen te voegen. Maar als je dat doet moet je ineens meer gaan betalen. Dit staat niet echt duidelijk omschreven en is ook niet echt duidelijk aangegeven tijdens het samenvoegen.

SInds kort krijg ik dubbele rekeningen van mijn lege maildomein en van mijn samengevoegde domeinen. Ze lezen de mail die je stuurt maar een beetje. Ik heb gevraagd of het samen voegen ongedaan kan worden gemaakt. En ook of het klopt dat ik 2x moet betalen voor hetzelfde domein.

Aan de telefoon hebben ze opgehangen. Heel ASO werd ik behandeld en via de mail schrijven ze alleen maar dat de rekening klopt. Maar als ze door zouden lezen zien ze dat ik twee rekeningen krijg voor hetzelfde domein. Dit kan nooit goed zijn.

Dus al met al gewoon een stelletje aso's die je ophangen en mensen die niet verder kunnen lezen dan de eerste regel.

Voorheen nooit problemen gehad bij Strato maar volgend jaar ben ik echt weg bij deze prutsers.