Hostingbedrijven.nlHostingbedrijven overzicht → CloudVPS

Hostingbedrijf

BedrijfsnaamCloudVPS
Bedrijfswebsitehttp://www.cloudvps.nl
Algemeen
SIDN deelnemer Ja
DNS.be registratieagent Nee
ISP Gedragscode(.com) deelnemer Nee
Geaccrediteerd .EU registrar Nee
Bedrijfseigenschappen
Rechtsvorm BV
Aantal personen fulltime personeel 18
Beoordeling
Gemiddelde beoordeling Positief

Pakketten

Virtual Private Server (VPS) hosting 5 pakketten van 10.95 tot 119.95 € excl. BTW per maand

Ervaringen (25)

Wilco

Algemene beoordeling Slecht
Ervaring

"Goede servers, slechte service" - dat is de meest gepaste samenvatting van mijn ervaring. Vooropgesteld: ik ben inmiddels bijna 5 jaar klant bij CloudVPS, en in die periode in de meeste tijden tevreden geweest over CloudVPS. Neem dit s.v.p. mee als u deze ervaring leest. CloudVPS levert namelijk een snelle VPS, een goede up-time en een prettig dashboard om alles in te beheren en statistieken (load etc) in te zien.
Maar...
... zodra er hulp nodig is van de support desk, zet je dan schrap. Die ervaring is alles behalve fijn. En nee - dit is niet op één situatie gebaseerd waarbij ik als "gefrustreerde klant" mijn reactie uit als een ervaring, maar iets wat meermaals (door de jaren heen) heeft voorgevallen. De huidige situatie waar ik in zit bevestigd dit.
Lang verhaal kort werkt de VPS al 3,5 week niet naar behoren en ben ik nog altijd dagelijks aan het "leuren" om stap-voor-stap verder te komen. Om enkele voorbeelden te noemen:

- De response tijd is m.i. drastisch naar beneden gegaan. Sporadisch binnen enkele uren, maar doorgaans pas de volgende dag.
- Inhoudelijk zijn de antwoorden niet bepaald sterk. Het lijkt erop dat ze tickets het liefst snel willen "wegwerken" - wat er voor zorgt dat er meer mailwisseling nodig is (met telkens een dag vertraging) voor er een eventueel antwoord is.
- De manier van communiceren is ook niet al te sterk. Reacties als "Verder kan ik ehlaas ook neit zo 1 2 3 ies bedenken, " (copy-paste) zijn geen uitzondering. Afgezien dat ik een beter antwoord had verwacht, had het op zijn minst in ABN beschreven kunnen worden.
- Collega's spreken elkaar op veel zaken tegen. Zowel op technische punten (waar de ene zegt "Uiteraard, dat is geen probleem" zegt de ander dat het niet mogelijk is). Om uitsluitsel te krijgen moet ik het nogmaals vragen (met wederom een dag vertraging).
- Telefonisch werkt soms beter - maar er wordt duidelijk aangegeven dat dit niet gewaardeerd wordt. Terwijl ik aan de telefoon hing werd me letterlijk gevraagd gewoon te mailen. Bij een check ("we kunnen er snel even doorheen lopen?") was de reactie wederom "Nee, mail maar gewoon". Dat is an sich geen probleem, ware het niet dat de mail communicatie ontzettend stroef verloopt.
- Verzoeken moeten vaak 3-4 keer worden gedaan voordat ze succes hebben. Enkele voorbeelden:
- - Vragen om specificaties server te upgraden: 4 x moeten vragen (per mail + telefonisch) voordat men actie ondernam.
- - Vragen om extra IPs aan server toe te voegen: 3 x moeten vragen (per mail + telefonisch)
- - 4-tal vragen omtrent verhuizen server: na 2 x mailen en 1 x telefonisch contact de belofte krijgen "we komen er op terug" en vervolgens een mail ontvangen "welke vragen heeft u precies, wilt u ze nog één keer mailen".

Of ik klant bij CloudVPS blijf? De tijd zal het leren.

Of ik aanraad om klant te worden hangt van je eisen & verwachtingen af.
- Ben je zeker dat je geen extra hulp nodig hebt (en dus server-expert bent), dan yes - prima partij!
- Ben je geen server-expert, of wil je flexibel zijn (snel schakelen qua upgrades, extra resources etc) of verwacht je (naast de hosting zelf) ook prima service - dan zou ik doorzoeken.

Wilco

Algemene beoordeling Slecht
Ervaring

"Goede servers, slechte service" - dat is de meest gepaste samenvatting van mijn ervaring. Vooropgesteld: ik ben inmiddels bijna 5 jaar klant bij CloudVPS, en in die periode in de meeste tijden tevreden geweest over CloudVPS. Neem dit s.v.p. mee als u deze ervaring leest. CloudVPS levert namelijk een snelle VPS, een goede up-time en een prettig dashboard om alles in te beheren en statistieken (load etc) in te zien.
Maar...
... zodra er hulp nodig is van de support desk, zet je dan schrap. Die ervaring is alles behalve fijn. En nee - dit is niet op één situatie gebaseerd waarbij ik als "gefrustreerde klant" mijn reactie uit als een ervaring, maar iets wat meermaals (door de jaren heen) heeft voorgevallen. De huidige situatie waar ik in zit bevestigd dit.
Lang verhaal kort werkt de VPS al 3,5 week niet naar behoren en ben ik nog altijd dagelijks aan het "leuren" om stap-voor-stap verder te komen. Om enkele voorbeelden te noemen:

- De response tijd is m.i. drastisch naar beneden gegaan. Sporadisch binnen enkele uren, maar doorgaans pas de volgende dag.
- Inhoudelijk zijn de antwoorden niet bepaald sterk. Het lijkt erop dat ze tickets het liefst snel willen "wegwerken" - wat er voor zorgt dat er meer mailwisseling nodig is (met telkens een dag vertraging) voor er een eventueel antwoord is.
- De manier van communiceren is ook niet al te sterk. Reacties als "Verder kan ik ehlaas ook neit zo 1 2 3 ies bedenken, " (copy-paste) zijn geen uitzondering. Afgezien dat ik een beter antwoord had verwacht, had het op zijn minst in ABN beschreven kunnen worden.
- Collega's spreken elkaar op veel zaken tegen. Zowel op technische punten (waar de ene zegt "Uiteraard, dat is geen probleem" zegt de ander dat het niet mogelijk is). Om uitsluitsel te krijgen moet ik het nogmaals vragen (met wederom een dag vertraging).
- Telefonisch werkt soms beter - maar er wordt duidelijk aangegeven dat dit niet gewaardeerd wordt. Terwijl ik aan de telefoon hing werd me letterlijk gevraagd gewoon te mailen. Bij een check ("we kunnen er snel even doorheen lopen?") was de reactie wederom "Nee, mail maar gewoon". Dat is an sich geen probleem, ware het niet dat de mail communicatie ontzettend stroef verloopt.
- Verzoeken moeten vaak 3-4 keer worden gedaan voordat ze succes hebben. Enkele voorbeelden:
- - Vragen om specificaties server te upgraden: 4 x moeten vragen (per mail + telefonisch) voordat men actie ondernam.
- - Vragen om extra IPs aan server toe te voegen: 3 x moeten vragen (per mail + telefonisch)
- - 4-tal vragen omtrent verhuizen server: na 2 x mailen en 1 x telefonisch contact de belofte krijgen "we komen er op terug" en vervolgens een mail ontvangen "welke vragen heeft u precies, wilt u ze nog één keer mailen".

Of ik klant bij CloudVPS blijf? De tijd zal het leren.

Of ik aanraad om klant te worden hangt van je eisen & verwachtingen af.
- Ben je zeker dat je geen extra hulp nodig hebt (en dus server-expert bent), dan yes - prima partij!
- Ben je geen server-expert, of wil je flexibel zijn (snel schakelen qua upgrades, extra resources etc) of verwacht je (naast de hosting zelf) ook prima service - dan zou ik doorzoeken.

Koen

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Ook al zijn wij geen klant bij cloudvps. Ze hebben ons super geholpen met het verlenen van service voor een van hun voorgaande klanten. CloudVPS is absoluut niet de moeilijkste in investeren van tijd. Ze vinden de oplossing belangrijker dan de vergoeding. Dit zie je tegenwoordig weinig bij hosting bedrijven. Hosting bedrijven met meer dan 60.000 klanten hebben meestal een bureaucratische helpdesk en komen nooit direct met een gepaste oplossing. Transip is daar een van.

Nogmaals bedankt voor de geweldige service en de volgende hosting zal bij CloudVPS plaatsvinden.

RR

Algemene beoordeling Positief
Ervaring

Goede snelle servers, alleen de feedback van de support laat vaak lang op zich wachten. Soms krijg je helemaal geen reactie of moet je echt een reactie uit ze trekken d.m.v. van bellen en mailtjes sturen. Kan beter.

Jawi

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Zeer goede ervaringen met CloudVPS als webhoster. Sinds 2012 hebben wij daarom al onze VPS-servers bij CloudVPS ondergebracht.

- Goede support
- Telefonisch goed bereikbaar
- Direct actie ondernemen bij calamiteiten
- Eerlijk en transparant bij problemen
- Voldoende kennis en expertise om lastige server configuraties en problemen op te lossen

Afgelopen maanden is CloudVPS flink aan het investeren in nieuwe server op een nieuw platform met onder andere SSD Caching met dm-cache. Hier plukken wij nu erg de vruchten van en de servers zijn veel sneller en beter schaalbaar.

CloudVPS is voor ons momenteel de juiste keuze. Ga zo door!

Kees Schepers

Algemene beoordeling Neutraal
Ervaring

Zeer tevreden klant. Ik huur een VPS met 4 cores 4n 4GB geheugen met Ubuntu Server (11.04) en in 2 jaar tijd is de server nog nooit down geweest. Mij hebben ze in ieder geval 100% uptime kunnen bieden. Verder wordt er netjes en adequaat gereageerd op e-mail en is het prettig dat er veel Linux kennis in huis is en ze niet bang zijn om je wat advies tegen, ook zonder SLA.

CJO

Algemene beoordeling Neutraal
Ervaring

Zeer goede servers, -service en betaalbare prijs.

Infinity Systems

Algemene beoordeling Positief
Ervaring

Prima ervaringen met CloudVPS (voorheen XLS Hosting). Support en sales geven vaak direct antwoord op onze vragen waardoor we dit direct door kunnen koppelen richting onze klant.

Daarnaast zijn ze in het weekend en 's avonds op een spoed nummer te bereiken wat ook een positief gegeven is. In de paar jaar dat wij nu diensten bij CloudVPS afnemen hebben we dit nummer echter maar 1 keer hoeven te gebruiken.

Kortom, prima diensten en prima service van zowel support als sales.

J.H.

Algemene beoordeling Positief
Ervaring

Wij zijn erg tevreden over de dienstverlening en de samenwerking met Cloud/VPS. Cloup/VPS heeft in opdracht van Bitfactory een webserver ingericht voor Send a Smile, waar onder andere KaartWereld.nl (PostNL) op draait. Cloud/VPS heeft zich altijd professioneel en zeer flexibel opgesteld. Een aanrader dus!

Wouter van der Schagt

Algemene beoordeling Positief
Ervaring

Wij beheren een flink aantal servers bij verschillende partijen en zijn ooit met 1 kleine server bij CloudVPS (voorheen XLSHosting) begonnen als soort experiment. Inmiddels hebben we 30+ servers bij hen draaien van verschillende formaten en zijn uitermate tevreden.

Het grootste pluspunt vind ik hun Twitter kanaal. Als er iets is, is daar het eerste waar ik kijk en als ik zie dat er een "bekend" probleem is op dat moment, dan weet ik dat hun er mee bezig zijn en hoef ik eigenlijk alleen maar te wachten. Er wordt ook altijd op Twitter @mentions gereageerd wat veel vertrouwen geeft.

Ze zijn erg scherp geprijsd waardoor we aanvankelijk sceptisch waren, maar inmiddels zijn we overtuigd van hun dienstverlening.

Een paar features zouden er nog bij kunnen, maar ik weet dat ze daar ook mee bezig zijn. Al met al, van 1 tot 10....een 8.5 - 9.0 als je het mij vraagt.

Dennis B

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Na 3 jaar bij een partij te hebben gezeten met één fysieke server, zijn we in zee gegaan met CloudVPS (voorheen XLS Hosting).

Als klant van het eerste uur zijn we tot op de dag van vandaag zeer tevreden. Na een aantal jaar samenwerking gaan we inmiddels richting de afname van 20 VPS-en en dit aantal zal zeker verder groeien. Het betreft hier zowel Windows als Linux servers, waarbij de techniek dik in orde is. De volledige redundantie van het netwerk, het automatische failover systeem en automatische uitgebreide server monitoring zijn hier slechts enkele voorbeelden van.

Daarnaast heeft CloudVPS veel technische kennis in huis waardoor probleemstukken of storingen adequaat opgelost worden en dat ze technisch uitdagende implementaties durven aan te pakken.

Een ander sterk punt is de inzet op eigen technische ontwikkelingen waardoor er voortdurend verbeteringen toegevoegd worden aan de cloud.

Ook de toekomstplannen, die duidelijk en met regelmaat gecommuniceerd worden, liegen er niet om. Zo is CloudVPS op dit moment druk bezig met het standaardiseren en certificeren van Cloud diensten en werkt het samen met de Florida International University om een nieuwe vorm van caching te ontwikkelen om performance verder te optimaliseren.

MostWorld

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Nadat we ruim 10 jaar onze eigen fysieke servers hebben gehad zijn we overgestapt naar (toen nog XLS Hosting) CloudVPS. We hosten nu met 16 virtueel servers.

De infrastructuur redundant uitgevoerd, failovers kunnen snel gedaan worden. De snelheid is goed te merken, bijvoorbeeld bij het restarten; dat gaat heel snel.

Het schaalvoordeel is ook dat er meer mensen werken die specialist zijn op een gebied. Als klein bedrijf komt de onderhoud en storingen oplossen vaak terecht bij dezelfde mensen. Die hebben meer taken en kunnen daarom nooit 100% specialiseren. Daarnaast, bij storingen, is dezelfde persoon altijd de klos. Een groter team met meer specialisten brengt zijn voordelen. Er is een goede balans; het team is groot genoeg om specialisten te hebben, gelukkig zijn persoonlijke relaties nog steeds mogelijk wat ontbreekt bij de grote organisaties.

CloudVPS is verantwoordelijk voor alles 'onder' het OS. Wij zijn nu verantwoordelijk voor de support van het OS en wat daarop draait. Dat scheelt ons veel tijd en inspanning.

We hebben wel eens storingen gehad. Dan wordt er op Twitter updates gegeven elke 10 of 15 minuten, genoeg om onze eigen klanten te kunnen informeren. Daarnaast, bij ernstige storingen, wordt er een email gestuurd met (uitgebreide) uitleg. Prettig en nodig in geval van het (bijna) onvermijdelijke; storingen.

De prijzen zijn goed. Hoewel extra diskruimte niet echt goedkoop is (losse disken zijn voordeliger) maar onze totale kosten zijn ongeveer gelijk gebleven na de overstap.

Ik raad CloudVPS aan, aan onze (internationale) klanten, gelukkig hebben we nu ook een Engelstalige website.

judge

Algemene beoordeling Zeer slecht
Ervaring

Als je snel je bedrijf naar de ...... wilt helpen, moet je met deze partij in zee gaan !

Als er dingen misgaan kost het ongeveer 2 weken en vele belletjes met een directeur die eveneens niet functioneert,
om de volstrekt niet functionerende helpdesk weer te laten functioneren. Zo ben ik drie weken bezig geweest om
de mailbox onbeperkt mail te laten ontvangen en lag de mail er gewoon een week uit !

Als je de directeur dan meld dat zijn organisatie niet op orde is en vriendelijk verzoekt de organisatorische misere te regelen,
kun je een grote bek terug verwachten, ipv. dat je hoort: Excuus, dat gaan we meteen voor u regelen meneer...

In verschillende jaren steeds terugkerende facturen ontvangen waarin telkens tarieffouten werden gemaakt in het
voordeel van XLS. Na drie jaar klagen bleven dezelfde fouten keer op keer terugkomen......slechts toeval ??

Een belangrijke domeinnaam hadden ze niet geboekt maar wel berekend zodat je ervanuitgaat dat het goed zit,
Als je verzoekt deze terug te kopen, liegt men en zegt dat de registrar niet te bereiken is, terwijl dat wel zo blijkt
te zijn. En wordt de fout niet hersteld als je niet met dreigbrieven en advocaten aankomt waardoor je schade
slechts groter wordt.

En...dan moet je nog van ze afkomen en doen ze er alles aan je nog even uit te zuigen als dat mogelijk is.

Conclusie:
Zeer slechte service, niet functionerende helpdesk en managers en zakelijk gewoonweg niet te vertrouwen.

Marloes

Algemene beoordeling Neutraal
Ervaring

Ik ben sinds september 2011 bij CloudVPS (hun naam was toen XLS hosting) Wij draaien een Magentoshop, dit is van nature een zwaar programma. CloudVPS, heeft een speciale Magento hosting, vrij goedkoop, stabiel en opschaalbaar.

Enorme pluspunten:

* Flexibel, je kunt binnen een paar minuten laten opschalen of downgraden
*Maandelijks opzegbaar geen vast contract.

* uptime perfect

* Een waanzinnige helpdesk qua inzet, betrouwbaar, hoge mate van kennis, behulpzaam, vriendelijk en ga zo maar door.

* Goede prijs kwaliteit verhouding

Minpuntje:
* Als je online je pakket afsluit, staat de optie back-up maken niet standaard aan, hierdoor zou je dus een pakket kunnen afsluiten zonder dat je een back-up hebt, niemand van de sales organisatie attendeert je erop.

Heb de optie, back-up wel genomen, maar stel je voor, dat je dit niet hebt, en er gebeurd iets…

Voor de rest, een top organisatie, ik ben niet snel onder de indruk van helpdesken / support, maar afgelopen week heeft deze afdeling van mij een taart ontvangen, vanwege de uitzonderlijke behulpzaamheid, zij gaan verder, dan een normale support zou doen, en niks extra's betaald!

Kan alleen maar positief zijn, zeer goed bereikbaar vanuit het buitenland (je hebt een apart telefoonnummer hiervoor van CloudVPS, en als leek, die echt zelf niets kan, helpen zij je met alles, ongekend!

M.M.

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Ik ben sinds september 2011 bij CloudVPS (hun naam was toen XLS houting) Wij draaien een Magentoshop, dit is van nature een zwaar programma. CloudVPS, heeft een speciale Magento houting, vrij goedkoop, stabiel en opschaalbaar.

Enorme pluspunten:

* Flexibel, je kunt binnen een paar minuten laten opschalen of downgraden
*Maandelijks opzegbaar geen vast contract
* uptime perfect
* Een waanzinnige helpdesk qua inzet, betrouwbaar, hoge mate van kennis, behulpzaam, vriendelijk en ga zo maar door.

Minpuntje:
* Als je online je pakket afsluit, staat de optie back-up maken niet standaard aan, hierdoor zou je dus een pakket kunnen afsluiten zonder dat je een back-up hebt, niemand van de sales organisatie attendeert je erop.

Heb de optie, back-up wel genomen, maar stel je voor, dat je dit niet hebt, en er gebeurd iets…

Voor de rest, een top organisatie, ik ben niet snel onder de indruk van helpdesken / support, maar afgelopen week heeft deze afdeling van mij een taart ontvangen, vanwege de uitzonderlijke behulpzaamheid, zij gaan verder, dan een normale support zou doen, en niks extra's betaald!

LimBra ICT

Algemene beoordeling Neutraal
Ervaring

Al sinds 2007 klant bij XLS hosting met meer dan 100 domeinen. Zeer tevreden over de goede dienstverlening van dit jong dynamisch bedrijf welk net een stapje meer zet dan je verwacht.
Op deze wijze kan ik met een gerust hart mijn klanten via hun omgeving bedienen. Onderhoud van de systemen is goed en downtime is eigenlijk een vreemd woord welk minimaal gebruikt wordt. De werkzaamheden worden op tijden gerealiseerd dat de meeste mensen hun nachtrust nemen. XLS hosting zorgt zelfs dan dat er sprake is van minimale hinder.
Kortom betrouwbare dienstverlener met een groot servicegevoel en beslist geen zolderkamertjes organisatie.
XLS hosting is een partij die ik graag als partner heb.

Stefan Segers

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Na wat problemen bij mijn oude provider ben ik een gesprek aan gegaan met XLS hosting. Dit klonk heel goed en heb een nieuwe VPS bij ze aangemaakt. Mijn oude VPS was slecht bereikbaar en dat zou met de VPS van XLS opgelost zijn.

Na 3 uur was de VPS online!!!! Wat onwijs snel geregeld.

De support afdeling heeft voor mij een complete backup van de oude VPS gemaakt en overgezet op de nieuwe VPS. Heel goed.

Toen alles eenmaal draaide heb ik een nieuwe domein aangevraagd. Deze was na 10 minuten geregistreerd en was direct bereikbaar! Dat is echt pas service!

Tot op heden draait de VPS snel en functioneert hij prima.

De support afdeling is per telefoon altijd goed bereikbaar. Per mail duurt het soms wat langer maar er komt uiteindelijk antwoord.

XLS Hosting is zeker een aanrader voor mensen die snelheid nodig hebben en betrouwbaarheid.

W.R.C. Drijfhout

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Sinds het begin al goede ervaringen met XLS Hosting. Pluspunten: zeer goede (snelle en adequate) ondersteuning; betrokken medewerkers; goede diensten (bijv. blog).

Ik zocht een linux-VPS waar ik wat mee kon knutselen. Bij dit knutselen komen allerlei vragen en problemen naar boven: van firewall-instellingen tot herinstallaties.
De mensen bij XLS Hosting hebben stevast tijdig gereageerd op e-mails en zeer goede hulp geboden. Hierbij valt op dat vaak meerdere mensen van XLS Hosting aan dezelfde e-mailconversatie meedoen en ondersteuning bieden vanuit hun specialisatie -- een groot pluspunt.
Bovendien nemen zij veel verantwoordelijkheid tot zich voor de werking van de systemen. Al heeft de klant zelf een fout begaan, dan nog bekommert XLS Hosting zich om de ongemakken van de klant als haar eigen.

Eric van Heukelom

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

XLS hosting krijgt van mij een dikke 10 op alle fronten. Nadat onze website bij een andere host, door allerlei omstandigheden, uit de lucht was gegaan hebben de mensen van XLS hosting ons super geholpen om weer zichtbaar te worden.
Als ondernemer kun je het niet hebben dat je uit de lucht bent. XLS hosting heeft dat voor ons de schade gelukkig weten te beperken.

Medewerkers van XLS hosting zijn zeer vriendelijk en weten waar ze het over hebben.
Support was perfect en ik maak me dan ook geen zorgen over de diensten.

S. Sanches

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Dit is een correctie op onderstaande ervaring. Ik had een onjuiste beoordeling geselekteerd.

Ik ben erg tevreden over XLS Hosting. De medewerkers zijn erg vriendelijk en geinteresseerd, altijd bereid om vragen te beantwoorden en mee te denken. Mijn idee is dan ook dat XLS Hosting uit erg enthousiaste mensen bestaat, die houden van wat ze doen!

De test-VPS was op de dag van aanvraag al aktief, en ook de produktie-VPS was binnen no-time in de lucht.

Totale controle over een eigen VPS, die op elk moment naar wens uit te breiden is, en dat voor zo'n prijs... wat wil je nog meer?

Robert Jan

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Nog eens een update en nee ik heb er verder geen belang bij.

Ben nu een paar maanden bij hun voor de hosting van een vps. Leek als ik ben kwa vps maar toch ik heb de ruimte nodig voor me websites.

Ik had wat problemen met de snelheid op een gegeven moment. Even mailen en iemand heeft dieper er in gekeken en kwam terug met een reactie dat het toch wel aan de random selectie in de database lag. Verdomde inderdaad na veel wikken en wegen en zoeken was dat wel het punt.

Domein registeren: ok leuk maar dat moet die dan verwijzen naar een huidige domein. Doet die niet altans blijkt dat ik ergens nog wat om moest zetten in de config. Zonder problemen inmiddels een paar mailtjes verder en met de juiste antwoorden en gegevens.

zo zijn er wel meer dingen te benoemen die ik de afgelopen tijd heb ervaren maar waar ik zo olie dom als het soms is mocht rekenen op de service en support van deze host.

Wat dat betreft al ben je nog zo'n noob, bij hun voel je je, altans ik echt welkom. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt.

Groeten Robert

Robert Jan

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Laat ik beginnen met te zeggen super goede host.

Ik heb zelf jaren met shrehosting gewerkt al doende leerde ik trucjes om leuke sites op te zetten echter werden ze dusdanig groot dat sharehosting geen oplossing meer was.

Ik had nog nooit een vps gehad. Had ook geen idee hoe het werkte en daarom was het een gok of dit wel zou lukken. Gelukkig kan je per maand de diensten afnemen dus is de gok dan niet zo groot.

De mogelijkheden zijn groot te noemen. Op advies van hun een VPS3 opgezet met cpanel en toch nog een 256 mb extra geheugen. Kan er later altijd nog af.

Er moest een site met spoed over en dat hebben ze voor me gedaan. Ondanks dat het systeem van de huidige hoost zeer traag was hebben ze door gezet en uit eindelijk draaide de site er.

Als je vragen hebt worden die vaak binnen een paar uur beantwoord en als je ze beld krijg je iemand die interesse heeft en begrip toont voor je probleem of situatie. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Ze sturen je niet met een kluitje het bos in maar handelen er effectief naar.

Kortom een top host.

Service zeer goed
Hosting zeer goed
instellingen en wensen zeer goed

Documentatie/faq: matig maar wordt aan gewerkt
Domein registratie: wel snel geregeld maar niet automatisch geregistreerd.

Ondanks de laatste 2 punten kan ik alleenmaar een zeer positief geven aan deze host.

Alex Bloemendal

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Heb goede ervaringen met XLS hosting. Server (XenVPS2) doet zoals verwacht. Goede adviezen gekregen welk pakket te nemen. Met name dat ik kleiner (dus goedkoper) kon dan ik zelf dacht. Tijdens trial periode kunnen en mogen experimenteren met meerdere hosting-panels. Hun advies bleek achteraf ook het panel dat ik het makkelijkst vond (Direct Admin)
Ondersteuning op details is in orde. Zo had ik een paar semi technische vragen. Werden direct en goed beantwoord.

Inmiddels daarom mijn afgenomen producen uitgebreid, en diensten van andere dienstverleners er naartoe overgezet.

Enige verbeterpuntje was dat in mijn DirectAdmin installatie iets kleins niet goed geinstalleerd was. Plus punt was de manier waarop ze het opgepakt hebben, en direct dit in hun opleverscripts verwerkt hebben. Daarmee gevoel van service gekregen ipv een probleem.

Roderick Schaefer

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Onmissbaar is dé vacaturesite voor secretaresses met een geheel nieuw en verassend concept.

Bij een dergelijke grote website hoort passende stabiele en betrouwbare hosting. Daarbij is het prettig als er door ervaren deskundigen wordt meegedacht over de langere termijn van de hostingoplossing, waarbij schaling een grote rol speelt.

Zo hebben wij een initiele mailing verstuurd waarbij het van groots belang is dat de website de traffic aan kan. Het is gebleken dat XLS verstand heeft van zaken.

Voor maatwerkoplossingen kan en zal ik XLS Hosting altijd aanbevelen.

Roderick Schaefer
Partner
...Onmissbaar: de vacaturesite voor secretaresses

Jonathan Schluter

Algemene beoordeling Zeer positief
Ervaring

Ik ben zeer tevreden over de service van XLS Hosting. De snelheid waarmee problemen worden opgepikt is van extreem groot belang voor mijn bedrijf. Jammer vind ik wel dat er in het weekend moeilijk contact gelegd kan worden. In het ergste geval lig je er dan een tijdje uit als er iets fout is gegaan.